Szybkość odświeżania obrazu w telewizorach

W telewizorach płaskich, częstotliwość odświeżania wynosząca 60-75 Hz sprawdzi się w zasadzie w większości zastosowań. Dla takich odbiorników szybkość odświeżania nie jest aż tak istotna jak w przypadku tradycyjnych telewizorów kineskopowych (CRT). W przypadku płaskich ekranów panele nie przerysowują ciągle całego ekranu (jak w technologii kineskopowej), a tylko uaktualniają informację o zmieniających się pikselach. Nowsze modele odbiorników LCD wyposażone są w odświeżanie z częstotliwością 100 lub 120 lub nawet 200 Hz. Kolejnym istotnym parametrem jest czas reakcji. Ekrany LCD z długim czasem reakcji mogą mieć problemy z dostatecznie szybkim odświeżaniem podczas wyświetlania szybkiego ruchu, co skutkuje rozmytym obrazem (tzw. efektem smużeń). Problem ten nie dotyczy odbiorników plazmowych, w których czas reakcji plasuje się na poziomie 0,001 ms, a efekt smużenia w ogóle nie występuje. Dla LCD dobrym standardem będzie czas reakcji wynoszący 4-5 ms – telewizora o takich parametrach powinniśmy szukać podczas wyprzedażowych łowów.

Comments are closed.

Search
Advertisement
Lipiec 2013
P W Ś C P S N
    Sie »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
  • Nowe trendy w elektronice

    50 lat ago
    Zarabianie na produkcji nowoczesnych sprzętów elektronicznych jeszcze nigdy nie było takie proste. Wzrost zainteresowania ludzi elektroniką jest widoczny na pierwszy rzut oka, tak samo jak drastyczny wzrost konkurencyjności wśród firm oferujących takie sprzęty jak telewizory, telefony komórkowe czy przenośne komputery. Dla absolutnej większości firm oznacza to konieczność inwestowania ogromnego kapitału finansowego oraz intelektualnego pracowników w
  • Telefony komórkowe

    50 lat ago
    Dzięki telefonom komórkowym mamy możliwość porozumiewania się na bardzo duże odległości. Co za tym idzie oszczędzamy czas i wysiłek potrzebny np. do przemieszczania się. Późniejsze i bardziej radykalne zmiany wprowadził komputer i dostęp do Internetu. Ludzie dzięki nowemu osiągnięciu jakim jest poczta elektroniczna, fora czy czaty, ukrywają się za monitorem komputera. Nie muszą teraz wychodzić,
  • Oczekiwania klientów

    50 lat ago
    W przemyśle technologicznym nie ma wyraźnej granicy rozwoju, za którą firma może spocząć na laurach i cieszyć się ze swojej unikalnej pozycji rynkowej. Klienci dzisiaj są bardzo mocno zorientowani na nowości i innowacje. Przez długie dekady firmy nie spieszyły się do wprowadzania tak oryginalnych koncepcji elektronicznych jak smartfony czy nawet kamery wideo, ponieważ nie uważano,